Les paraules mágiques.

El meu iaio es un home d'horta. Te la pell cremada i curtida per el sol i la terra, el monyo blanc i els ulls blaus. Es l'únic de la família que te els ulls blaus i jo em pregunte per qué ningú ha heredat ixe color. 

Es una persona de costums, i crida l'atenció que en sa casa no tinga sofá, ni microones, ni rentadora, i fa poc que té nevera. Ell no necesita res d'això perque en lloc de facilitar-li la vida, se la complicarien. 

El meu iaio sap d'animals i de plantes. Se sap els cicles vitals dels animals doméstics i de corral, es a dir, que sap fins quan creixen, quan tarden en náixer, quan els queda per a náixer, quan duren els embarassos i com es cuiden. I de les plantes igual: en quina època del any hi ha que plantar i qué hi ha que plantar, quan regar i quan no, fins quat van a crèixer les plantes i inclús si van a ixir bones o males segons la terra i el que haja plogut ixe mes. 

Viu en una maravella de planta baixa en la qual jo ensomie de vegades en restaurarla, pintarla i ficar un restaurant de menjars típics valencians. 

Avui no portava un bon día. De fet, de tanta gent i pressió que duia m'he tancat al bany perque, precisament, la meua habitació estava plena. I ahí estava jo tan agust, sola i pensant en açó i alló quan ha tocat el meu iaio a la porta diguent "Teta, obri'm". Si diu teta, l'has liat perque ixó es que está implicat.

Li he obert, i no he pogut contindre les llágrimes. Estava amagada darrere de la porta i ell m'agafava i me deia que volia que ixira a sopar, i que com no ixquera si que s'anava a ficar a plorar. He possat el cap al seu muscle i he estat allí un rato, negociant si ixir o no. Al final li he dit que si, perque, amb lo que m'ha dit, qui li nega ixó a un iaio? 

M'he rentat la cara, m'he ficat uns polvos perque estava mes roja que una tomata i coliri als ulls. I he ixit a menjar pizza i a vore com li clavaven 2 gols a Espanya amb el meu iaio

Abanç d'anar-se'n ha vingut a donar-me la bona nit i m'ha dit que estava molt content d'haver sopat en mi i que li feia molta il·lusió. 

I jo, contenta que m'en vaig al llit. Perque la família te crea problemes, i la família els sol·luciona. 

Comentarios

Entradas populares de este blog

QUE PARTE DE DROGAS MALAS NO OS ENTRA EN LA CABEZA!

Que es y que no es ser feminista.